۲۹ بهمن ۱۳۸۷، ۱۶:۴۷

دومین همایش زبان شناسی، کتیبه ها و متون برگزار می شود

دومین همایش زبان شناسی، کتیبه ها و متون برگزار می شود

دومین همایش ملی زبان شناسی، کتیبه ها و متون همزمان با روز بین المللی زبانها از سوم تا پنجم اسفند ماه در سالن اجتماعات گنجینه دوران اسلامی موزه ملی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مرضیه صناعتی دبیر علمی این همایش با اعلام این خبر گفت: این همایش با تمرکز بر محورهایی همچون گویشهای ایرانی، زبان شناسی نظری و کاربردی، رده شناسی، پژوهشهای میان رشته ای، زبان شناسی تاریخی و تطبیقی، واژگان نگاری کتیبه ها و متون ایرانی دوره های باستان و میانه برگزار می شود.

 وی محورهای دیگر این همایش را  تاریخ ،اساطیر و فرهنگ ایران باستان، متون و کتیبه ها و نسخ خطی و اسناد تاریخی دوره اسلامی شامل کشف، قرائت و تحلیل زبانی، تاریخی و فرهنگی همه آثار نوشتاری اعم از گورنبشته ها، سنگ نگاره ها، مهرها و بررسی نقوش تاریخی حول کتیبه ها و بناهای این دوره عنوان کرد.

به گفته صناعی، تاکنون از 160 مقاله ارسالی، تعداد 120 مقاله با آراء داوران علمی منتخب پژوهشکده و اعضای هیئت علمی دانشگاههای مرتبط برگزیده شده است. از میان مقالات انتخابی 28 مقاله در قالب سخنرانی و 9 مقاله به صورت پوستر در روزهای برگزاری همایش ارائه می شود.

بازدید از باغ کتیبه ها که 15 بهمن ماه جاری در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران افتتاح شد، برگزاری فروشگاه کتاب در حوزه کتیبه شناسی، گویش شناسی و نسخه شناسی و معرفی اطلس ملی زبانی ایران از برنامه های جنبی دومین همایش زبان شناسی، کتیبه ها و متون است.

 در این همایش از استادان پیشکسوت در عرصه های زبان شناسی، کتیبه ها و متون باستانی و اسلامی تجلیل و قدردانی می شود.

کد خبر 835804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha